tisdag 7 januari 2014

Simning

I dag satte jag igång med träning efter operationen. Om jag inte räknat fel är det 7 (jag räknade fel) 6 veckor sen jag opererades i morgon. Jag har tänkt sätta igång länge men en massa praktiska saker har satt stopp. Eller. Jag har låtit de sätta stopp.

Jag har blivit för feg för att gå ut och gå på kvällen när det är mörkt så promenader får vänta tills jag är mammaledig igen om tre veckor. Sen tänkte jag börja träna. Men gymmen som ligger inom bra  avstånd har alla att man måste binda sig i minst 4 månader. Och vi flyttar om minste än. Så det föll på simning så i morse köpte jag ett 10-kort och simmade.

Men. Vad jag längtar till ett gym! Jag vill ha en p1 dokumentär i lurarna och konditionsträna på en crosstrainer, löpband eller liknande. Men när vi flyttat. Då minsann.

Jag tänkte spendera lite tid här, jag tänker mig två gånger i veckan. Det är väl ett rimligt mål?




 

2 kommentarer:

  1. Jag funderade också på simning i början, men fick mer lust för gymmet.. Å nu har jag inte längre några passande badkläder ;)
    2ggr / vecka är helt lagom (tycker iaf jag som själv kör på det).. :) Det har man liksom tid att pressa in i sin hektiska vardag.. Sedan om man tar en härlig helgpromenad eller så också så är ju det bara ett plus!

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att två veckor är rimligt. Men jag längtar till vi flyttat så jag kan börja på gym istället. Men, jag vill gå ner mer innan, skulle känna mig galet obekväm på ett gym just nu. Dålig kondis och tjock. Löjligt, men jag tycker det är pinsamt.

    SvaraRadera