söndag 19 januari 2014

Plastic is fantastic?

Funderade lite på dethär med buk och bröstplatsik som kan bli aktuellt efter en stor viktnedgång. 

För det första vet jag inte ens om det kommer behövas. Huden reagerar ju olika. Min hud på magen tänjdes ut väldigt mycket när jag var gravid med min son men den drog också ihop sig jättefint och det gav inget extra häng. Så jag hoppas ju såklart att det samma gäller nu under viktnedgången, men jag är medveten om att det inte behöver bli så.

Så är det så att jag är i behov av plastik efter att jag nått målvikten så visst. Men. Det finns två men..

- Bukplastik
En graviditet kan "förstöra" resultatet av en bukplastik. Jag hoppas på minst ett helst två barn till.

- Bröstplastik
All bröstplatstik kan innebära problem med amning. Oavsett om det är reduktion eller förstoring. Och jag vill inte behöva riskera att jag måste ge ersättning till nästa barn för att jag ville ha snygga bröst.

Så blir det någon plastik så är det efter att jag definitivt med all säkerhet är klar med barn.

Hur tänker ni andra opade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar