lördag 25 januari 2014

Återbesök i Landskrona

I fredags var jag på återbesök  i Landskrona.  Dagen bestod av en gruppinformation med dietist och sen enskild träff med kirurgen som opererade.
Dietistmötet innebar att vi satt 4 st och pratade med dietisen om hur allt funkar med maten och vi gick tips och råd. Jag träffade två tjejer som opererades samma dag som jag, kul att se att det går bra för alla!

Dock fick jag bannor av dietisten för att jag väger mig varje dag och att jag fortfarande mäter upp maten med decilitermått.  Så nu gör jag såhär att när jag nått tvåsiffrigt om ett par kilon så börjar jag väga mig en gång i vecka. Det är inte riktigt sunt att väga sig dagligen, det förstår jag.

Jag mäter som sagt maten. Dietisten tyckte att jag skulle mäta ett par dagar till och sen verkligen lära mig med ögonmått hur mycket jag ska lägga upp. Äter vi ex panerad fisk eller liknande så mäter jag inte (då skippar jag å andrs sidan kolhydrater) men äter vi ris och en svamppanna som igår så mäter jag upp 0.5 dl ris och 1 dl gryta. Jag tror det är ett sätt för mig att ha kontroll. 

Sen var det dags att träffa kirurgen. Han var väldigt nöjd med min viktnedgång och att jag tränade. Vi pratade lite om framtida graviditet och att jag hade lite problem med gallan efter operationen (trots att gallblåsan opererades bort redan i höstas).

På sjukhusets våg vägde jag 104.5 kilo, vilket ger ett bmi på 33.4. Jag började på bmi 41.5.

Och total viktnedgång är 25.5 kilo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar