torsdag 9 januari 2014

Mellanmålstips?


Hjälp mig!

Jag har noll inspiration gällande mellanmål. Jag kan äta i princip allt, men för fett undviker jag. Så dessertost och så går bort. Är jag hemma så blir det oftast finncrisp med leverpastej eller ost. Eller ett glas proteinberikad mjölk. Oftast det förstnämnda.

Kvarg/kesella går bort. Fil och yoghurt också. Det är för surt och jag klarar det verkligen inte.



Du som är opererad, hjälp!
  • Vad kan jag äta som är kalorisnålt men proteinrikt?
  • Borde jag proteinberika? Använder du något proteinpulvet?
  • Fettberikar du maten med något? Ex med olja.
  • Vad äter du för mellanmål?



1 kommentar:

  1. Ägg i alla dess former är ju gott enkelt och bra mellanmål..

    Något jag helt plötsligt fått dille på är tonfisk (i vatten) på burk! Sjukt gött med det lite salta och mycket bra mängd proteiner i det.. Jag som inte ens åt fisk före operationen, jag är helt förvånad av mig själv att jag nu gillar det..

    Hittills har jag ätit det som det är ur burken.. Eller gjort en tonfiskröra till lite sallad, eller blanda med lite tomatpuré och kryddor och typ äta en finncrisp till..

    Jag har köpt hem en burk med något proteinpulver med chokladsmak som jag har som någon nödlösning när jag inte kommer på något annat.. (går att blanda med både mjölk och vatten)..

    Men annars kan du ju äta knäckebröd med olika pålägg, göra egen bra smoothie, äta någon frukt eller lite rester från lunch/middag..

    SvaraRadera