tisdag 15 april 2014

Det här med kött och halvfabrikat!

I bland hör man ex "jag skulle aldrig äta färdiga köttbullar". Och det får alltid mig att fundera. Finns det inte andra principer kring mat som borde vara viktigare än att vägra halvfabrikat? För när dessa personer sen rullar sina egna köttbullar av dansk/tysk/irländs fläskfärs så vill jag bara skrika! Jag rullar gärna mina egna köttbullar men jag äter hellre färdiga köttbullar av svenskt kött än hemmarullade av utländskt kött.

Jag kan absolut servera min son fiskpinnar (gjorda på file, inte findus) och färdiga köttbullar. Men jag kommer ALDRIG servera honom dansk/tysk/irländsk fläskfile eller liknande! Och jag förstår inte hur man kan köpa billigt kött och servera det med gott samvete och sen gnälla över färdiga köttbullar! Gärna med ägg från burhöns också.

Är det en ekonomisk aspekt så ska man nog fundera på att hellre dra ner sitt köttintag och äta mer vegetariskt istället.

Jag förstår det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar