måndag 18 november 2013

Fuskvägning!

Jag väger mig varje morgon. Extremt onödigt kanske. Men samtidigt händer det verkligen saker dag för dag.

Eftersom jag fick min operation snabbt inpå, jag fick ju reda på den 16 dagar innan, blir min flytperiod 15 dagar. Målet är dock det samma, alltså 5% av vikten.

På informationsträffen berättade läkaren att vi alla skulle flyta i 4 veckor och förlora minst 5% av vikten. För mig är det alltså 6-7 kilo. Fast på två veckor istället för 4.

Det är både skönt att slippa äta dessa shakes, pulver och soppor dubbelt så lång tid som nödvändigt, men det stressar mig också. Det stressar mig att jag inte vet vad jag väger på vågen på sjukhuset. Vår väg hemma brukar ge ett par extra kilo jämfört med sjukhusvågar av någon anledning.

Men samma förmiddag som jag fick reda operationstiden så vägde jag 130 kilo på vår våg här hemma och idag väger jag 125 kilo. Så det ska bli väldigt spännande att se vad vågen på sjukhuset visar på inskrivningen.

Med motionen går det okej, jag går ett par kilometer på kvällen. Runt 3-4 brukar det bli. Jag är ute ca 30-40 minuter. Tanken är att öka och gå en halv mil per dag sista veckan innan operationen. Jag tänkte starta på onsdag kväll!

2 dagar kvar till inskrivning och 9 dagar kvar till operationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar