lördag 16 november 2013

Appar

Jag har laddat er ett par appar som jag tänkte ska hjälpa mig lite. 

1. Runkeeper 
Den använder jag för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag sätter igång den när jag går min kvällsrunda. Den visar såväl tid, brända kcal, avstånd som fart. Riktigt motiverande. Var 5 mintur berättar den hur långt jag har gått och vilken som var den genomsnittliga hastigheten. 

2. Noom 
Även denna app går att använda till träning, men jag tycker att Runkeeper är bättre till det. Dock är noom riktigt bra till att logga måltider och vikt. Så varje gång jag äter (läs dricker) så fyller jag i. I slutet av dagen ser jag hur många kcal jag kommit upp i. Varje gång jag väger mig så fyller jag i den nya vikten i noom och får då fram ett diagram med min viktnedgång och även förväntad viktnedgång framöver. 

Superbra! 

Dagarna går lättare och lättare. Förutom mina shakes så kämpar jag just nu med att få i mig vätska. Jag dricker ca 5 dl buljong om dagen. Det är ett måste med det salta då de flesta shakes är så otroligt söta i smaken. Utöver det blir det ca 5 dl light läsk. Lightläsken är dock inne på sista dagarna, på onsdag tänkte jag nämligen att det är totaltstopp för läsk. Det är tid. 

Det är alltså vattnet jag behöver bli bättre på. I dagsläget tror jag att jag får i mig ca 2 stora glas vatten om dagen. Och det är ju för lite. Helt klart. 

Senare ska jag ta en sväng och köpa ett par träningsbyxor, jag behöver något att dra på mig när jag ska ut och gå på kvällarna. Jag tycker leggings börjar bli för kallt.  

Idag är det 4 dagar kvar till inskrivningen och således 11 dagar kvar till operation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar