söndag 23 augusti 2015

ViktUPPgång

Som gravid går man upp i vikt. Det är ofrånkomligt. Och en bra viktuppgång. Jag bär ju på en helt ny liten människa i min livmoder! Det blir inte större eller viktigare än så. 

Jag var viktstabil när jag blev gravid. Om man blir gravid (rekomenderas inte) när man fortfarande går ner i vikt så är ju situationen lite annorlunda.

Jag har hittils gått upp 3-4 kilo på 20 veckor.

Att ställa om från att älska att se vågen gå nedåt till att älska att se den gå uppåt är svårt! Det tog tid att inse att jag behöver gå upp i vikt nu och att varje kilo är välkommet och ett tecken på en sund graviditet. Sen får det inte gå till överdrift såklart, en optimal viktuppgång under hela graviditeten för mig ligger på ungefär 12 kilo.

Det är så ofantligt skönt att ha en så okomplicerad relation till vikt nu! Varenda kilo ska såklart bort efter graviditeten (Tack och lov för amning) men jag bär de med stolthet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar