tisdag 20 oktober 2015

Trimester tre!

Nu är jag inne i tredje och sista trimestern,  och hittills kan vi sammanfatta tidigare trimestrar såhär:

Första (vecka 1-12)


Illamående och väldigt trött. Kunde somna mitt på dagen om jag satt bekvämt nog. Magen kom tidigt. Dessutom började jag dumpa på det mesta jag åt, framförallt på morgonen. Det spelade ingen roll om jag åt gröt, knäckebröd eller ägg. Ganska olik jämfört med första barnet, då var jag visserligen tröttare med mådde inte alls illa. Under första trimestern hann jag också gifta mig och åka utomlands. 

Andra (13-27)

Andra trimestern var under sommaren och början av hösten och jag var pigg och mådde bra. Vi var på kubtestet och rutinultraljudet och fick se att allt var fint med bebisen. Dumping fortsatte besvära mig och tyvärr var det inte heller lätt att på förväg veta vad jag skulle tolerera och inte. Magen var i totalt uppror, tänk nyopad. 


Nu har jag inte kommit så långt i sista trimestern men tröttheten är tillbaks. 

För övrigt så ÄLSKAR jag min gravida kropp,  den är helt fantastisk. Den är såklart vacker men framförallt häftig, detta är andra barnet som växer i min livmoder, son har växt från ett ägg knappt synligt till en bebis som sparkar och lever om i magen och som tre månader är i min famn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar